dimarts, 10 de març de 2009

236. Lesbiana. Plaça Quijano. Alacant (2009).

8 comentaris:

  1. Lo prometido es deuda! Gracias por la foto! Sobre stencils hay verdaderamente toda una tradicion en ciudades como Madrid, Barcelona y Valencia.

    Le paso un link:

    http://www.flickr.com/photos/duncan/sets/94700/

    ResponElimina
  2. Mira, una cosa nova que he aprés avui: stencil. Lo de la rima lesbiana-gana està molt bé.

    ResponElimina
  3. Jo tampoc coneixia la paraula, supose que serà alguna cosa com "plantilla", no?

    No m´havia fixat, però per aquella zona hi ha alguns: estranys com "Psycotic People", reivindicatius com "Tu mal uso del ocio rompe mi descanso. Vecino denuncia", etc.

    Amb aquestes coses sorgeix l´eterna qüestió i li podríem fer la volta a la reivindicació de dalt: "Tu mal uso de la pintura enmierda mi pared, so pintamonas"... Estos stencils que comente estaven en un edifici vell i deteriorat, però altres si que els he vist en llocs novets...

    Supose que dependrà del lloc on es posen i de la gràcia i talent del dibuixant. Hi ha un que m´agrada molt, d´aquesta mena: és l´arxiconegut "Bansky", crec que és anglés i recupera l´aspecte plantilla per a fer les seues coses:

    http://www.banksy.co.uk/

    ResponElimina
  4. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  5. Jo també tinc un sentiment doble sobre les plantilles.

    Van subtituint poc a poc les pintades reivindicatives i això és bo perquè sintentitzen en una obra d'art xicoteta un missatge que abans ocupava tota una paret.

    En canvi, no deixen de ser pintades, no?

    ResponElimina
  6. En Granada también he visto muchos stencils...
    Realmente Alfredo, entre la gamberrada y la reivindicación, como en muchas cosas de estas, está el sentido común, el respeto, la ética, y huir del vandalismo y la destrucción. Hay que saber dónde, cuándo y cómo hacerlas, para que no sean meras "pintadas".

    ResponElimina
  7. Sí, Rubén, es verdad.

    El mensaje, pues, sería:

    Tú mal uso de los stencils rompe mi derecho a una ciudad limpia ;D

    ResponElimina
  8. jejejej Alfredo

    a ver, que a lo que me refiero es que un stencil interesante en un muro de obra, sobre otro grafiti, sobre un muro lleno de carteles... puede ayudar al que lo ve a reflexionar sobre la situación que plantea.
    Imagina uno sobre la estación de Benalúa denunciando la vergüenza y la destrucción del patrimonio. Como ni lo limpiarían, ayudaría a todos a comprender lo que sucede, mucho más que verlo lleno de firmitas sin sentido. Ya que manchas mancha con interés.

    Es algo como usar sus armas para hacer algo positivo.
    Eso sí, ojalá estuviera todo impoluto...

    ResponElimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.