dimarts, 30 de setembre del 2008

118. Marcant territori? Entre Avda. Ciutat Leon Nicaragua i Camí de la Creu de Pedra. Alacant (2008).


Pregunta
por Stefanie Ramirez Apel - 7 de Mayo de 2002
Tengo un Papillón que acaba de hacer el año. Hace meses que aprendió a no hacerse en casa, pero últimamente ha vuelto al mismo hábito. Le compré una cama nueva y la orinó, supongo que para marcarla. Solo saca gotitas muy pequeñitas, igual se piensa que por ser poco no lo voy a regañar y enviarlo al patio, pero lo hago igualmente. Además se esconde cuando lo hace, y solo lo hace cuando no lo veo, por lo que supongo que entiende que no debe hacerlo. ¿Cómo puedo hacer para que deje de marcar territorio encima de todo lo que encuentra fuera de su sitio? ¡Muchas gracias por la ayuda!

Respuesta
por Raquel García Fuentes y Antonio Pozuelos Jiménez de Cisneros - 10 de Mayo de 2002
Estimada Stefanie: La conducta de su perro obedece más a marcaje que a eliminación. Es por ello, que debe descartar una causa orgánica con una visita al veterinario. Posiblemente, esa conducta desaparezca con la administración de progestágenos sintéticos ya que, con toda seguridad, se deba a un elevado nivel de hormonas masculinas en sangre. Saludos cordiales.
http://www.todoperros.com/preguntele_plantilla.php?pagina=33&indice=162

6 comentaris:

  1. Ho entenc, però al que fa això jo li marcaría un altra cosa: la cartilla del banc, amb una D, llevant-li els diners que costara repintar el mur sencer, i un generós recàrrec per les molesties. Ja voríem com no tornava a fer.ho.
    Per cert: que poquetes fotos poses ultimament!!!!!! :)

    ResponElimina
  2. Buf, Kiko, ara estic enfeinadíssim i el procés “selecció/escanejat/retoc” em lleva molt de temps. Inclús passaré una temporada penjant fotos que ja coneixes (enviades a Alicante Vivo, a Blog de Benalúa, etc.) o fetes últimament amb la digital, que dona menys feina.

    Supose que a mitjan de novembre ja estaré més relaxat i podré dedicar més temps a desempolsimar negatius. O això, o contracte un becari o una becària.

    Quant a allò de les pintades jo també prendria mesures contundents, perquè hi ha façanes que fan pena. He vist que últimament al blog de Benalúa se´n parla d´això i inclús hi ha una petita polèmica amb la façana de la tenda Juguettos i crec que amb un estudi d´arquitectura o així. Fóra de disquisicions estètiques, la idea de “pintar abans que et pinten”, com han fet allí, em sembla genial, perquè si no passa com en la foto aquesta que he penjat, que passen tots i deixen “la pixaeta” sense cap criteri ni ètic ni estètic.

    ResponElimina
  3. no sé si ho he explicat alguna vegada, però ho torne a explicar si cal.

    L'ajuntament de Barcelona té dues estratègies per acabar amb les pintades, sobre tot al centre.

    Per una banda, són rapidíssims quan apareix una pintada; la neteja immediatament un equip de BCNeta especialitzat en això. La raó és que el fet que una paret o una façana estiga pintada, "convida" a d'altres a pintar-la també. Netejant-la ràpidament eviten l'efecte que la ruptura d'una norma social produix en d'altres individus que, inicialment, no estarien disposats a trencar aquesta mateixa norma social.

    Per una altra banda, ha contractat un equip de grafòlegs de manera que quan la Guàrdia Urbana de Barcelona troba un grafitero pintant no només el multen per aquella pintada, sinó també per totes les pintades ja fetes que el grafòleg li atribuix.

    ResponElimina
  4. De l´eficàcia de la primera mesura done fe: enfront de ma casa hi ha una urbanització blanquíssssssima i fa un temps el conserge estava a l´aguait i esborrava ràpidament qualsevol pintada, amb la qual cosa tardàvem molt a aparèixer de noves. Ara, o han canviat de conserge o no hi ha, perquè allò és un cromo.

    Curioses, també, les aplicacions que pot tindre la grafologia...

    ResponElimina
  5. Carles, prueba a bajarte el programa Lightroom. Es de los mismos de Photoshop, y permite procesar paquetes de fotografías, hacer retoques programados, ponerles el marco y un tamaño concreto a todas de golpe, pasarles filtros anti "scratch" y anti polvo...
    puede servirte de ayuda y para ahorrar tiempo.

    Por cierto, hay muros y materiales sobre los que cuando hacen una pintada asquerosa de estas sobre cuesta demasiado quitarlo, y se acaban quedando. Por ejemplo: los muros de piedras que hace el ayuntamiento en la Avenida de Denia o en la cantera. Limpiar eso es un trabajo de artesano, y un grafiti ahí se queda para la eternidad.

    A veces también hay que tomar decisiones antivandalismo (al menos, así lo enseñan en la escuela de arquitectura) y tener en cuenta esto a la hora de diseñar algo. Hay materiales fáciles de limpiar, y otros difíciles. Y también hay pinturas transparentes que de algún modo "lacan" las fachadas, y permiten que no se meta en los poros del revesitmiento la pintura. Luego se limpia fácilmente.

    Otra cosa que odio y que es aún más fastidiosa para los propietarios de los comercios: que te rayen con un punzón el cristal haciendo una firmita. Eso no tiene solución. O cambias el cristal, o te quedas así...

    ResponElimina
  6. Altra gràcia per als cristalls és l´àcid, no? Crec que una de les primeres tendes que va patir la cabronada (i perdó pel terme, però no en trobe un millor) va ser una tenda de decoració del c/ Castaños. Del dia a la nit va aparèixer "decorada" d´aquesta forma.

    Dic jo que serà àcid, no sé...

    Gràcies pel "Lightroom", té bona pinta.

    ResponElimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.