dimecres, 16 d’abril del 2008

9. Bàscula de l´antic Cine Ideal (1992 o 1993). Alacant.

Els lletrerets de la bàscula diuen exactament així:

BÁSCULA PARA PESAR PERSONAS

CON SALIDA DE TARJETA.

FUERZA 140 KG.

DEJE

QUE PARE EL DISCO ANTES

DE ECHAR LA MONEDA.

La bàscula ja no existeix. El que sí que es manté encara és l´estat d´abandonament de l´edifici. Hi ha un article relacionat amb el tema en el blog de Juan (EL Mortero) que es diu Voy a por palomitas… ahora vuelvo. Ací teniu l´enllaç. Podeu veure la façana -que segueix igual a hores d´ara- en una foto de febrer de 2007.

http://elmortero.blogspot.com/2008/01/voy-por-palomitas-ahora-vuelvo.html

12 comentaris:

  1. Como ya te he comentado, no me importa en absoluto el enlace.

    Cuando he visto la fot... que recuerdos... y no es que me haya pesado yo alli, pero pase de vveces por delante...

    Saludos y bienvenido al mundo del blog.

    ResponElimina
  2. Moltes gràcies.
    Estic aprenent molt de tots vosaltres.

    ResponElimina
  3. Ah! sí eras tú el de la báscula. Bueno, sé de cierto, que junto a esa balanza había otra que pesaba grandes cosas con un fuerte brazo, que se elevaba a cuarenta centímetros del suelo. De ahí el tonelaje.
    Me han encantado tus fotos. !Preciosas!

    ResponElimina
  4. Toc, toc,
    se m'ha olvidat dirte que les taquilles eixes que ves ahí erem per a entrar per la porta que ni ha - sigo en castellano porque estarás tronchandote de risa-, al doblar la calle. Por allí se subía a las entradas más económicas: 2ºpiso, 3º y gallinero. El gallinero estaba tan empinado con sus tablones de madera que era como estar en un teatro romano. La diferencia estaba también en el ambiente. El gallinero era muy ruidoso. El público participaba a viva voz. Léase aquí cuando había un beso y se cortaba la escena- cosa frecuente-, se silbaba-
    : Cuando llegaba el septimo de caballería de gritaba y se aplaudía ... en fín era "muy interactivo". Si la película era una comedía, allí te reías de la comedía y de los chistes que hacía el público, pues muchas veces había casi un "tët a têt" con el guionista. Todo ello aderezado con un sinfin de pipas, panchitos, altramuces.... etc...Casi como los orígenes del teatro... ja, jaaa.
    Por la otra puerta se accedía... hum! creo que te estoy cansando chao.

    ResponElimina
  5. Què curiós! Jo soles he arribat a conéixer l´entrada principal del cine (la de l´Avda. Constitución); de l´altra o no m´enrecorde o ja devia estar tancada quan vaig arribar a Alacant.

    Ara, la "interactivitat" dels galliners dels cines sí que l´he coneguda a Muro, poble on em vaig criar fins els 18 anys. Quan anàvem els amics fèiem tot el que comentes tu, i quan conseguíem que vinguera alguna xica INTENTÀVEM altres coses, sense massa èxit, no ens enganyem...

    ResponElimina
  6. Jo com que sóc una miqueta més "antic" he conegut les dos coses: la bàscula (odiosa, no m'agradaba gens pesarme en ella, perquè si no deixaves que parara la rodeta perdies els diners), m'enrecorde que tenia un parell de peretes que supose que serien de 10 W, per lo poc que allumenaven) i que era de color roig.
    Del gallinero, me va passar de tot, perquè entre clase i clase aprofitavem per anar al cine i sempre passava lo mateix: quan creies haver trobat el puesto ideal, plaaafff: ¡la columna! i a tornar a buscar un altre puesto.

    En fin: enhorabona perquè creia que no tornaria a vore més la famosa basculeta, sols falta que tingues també foto d'aquelles cabinetes de fer pop corn (hi ha modernes, però no crec que siguen igual...).

    I per cert: el Rancho Wilson existeix encara a Muro?

    ResponElimina
  7. Efectivament, la bàscula era roja.

    Què fort, el Rancho Wilson... la de voltes que m´hauré banyat allí. Crec que encara existeix, encara que fa segles que no vaig.

    Com a noms curiosos, prop de Muro, a Benilloba, tenim La Ponderosa. Supose que li ho van posar en honor a la sèrie Bonanza, dels anys 60.

    Ja ha plogut...

    ResponElimina
  8. esas básculas las he conocido yo también en algún otro sitio, pero era tan pequeño que es un recuerdo altamente borroso e imposible de ubicar. Recuerdo una verde, y me parece que en una farmacia, pero vaya a saber usted...

    yo puestos de palomitas no he visto, pero sí el de perritos calientes de los salones maisonnave, que desapareció hace unos años, y ya es un recuerdo para mí...

    ResponElimina
  9. Ohhh!! tengo 32 años y en alguna ocasión me he pesado en esa báscula que casi no recordaba ¡¡ gracias!!

    ResponElimina
  10. De res, Beutxa. Gràcies per passar per estes pàgines.

    ResponElimina
  11. No hay otra foto que se vea mas de cerca o foto de internet o la marca para ver si la encuentro.
    Besujis!!!

    ResponElimina
  12. Virginia. Tinc escanejada la foto a molta més resolució, si t´interessa te la puc enviar si em dius el teu correu.

    Hi ha una versió un poc millor ací, però no tan bona com la que et puc enviar.

    http://morganfitzjamesjr.blogspot.com/2010/12/bascula-para-pesar-personas-con-salida_26.html

    De tota manera, crec que la marca de la bàscula no apareix.

    Salutacions.

    ResponElimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.